Moguai: Ένας αληθινός πρωτοπόρος της ηλεκτρονικής μουσικής.

Ο André Tegeler, γνωστός ως Moguai, είναι ένας αληθινός πρωτοπόρος στον κόσμο της ηλεκτρονικής μουσικής. Η ιστορία του ξεκινάει στις αρχές της δεκαετίας του ’90, όπου ξεκίνησε την καριέρα του παίζοντας techno στην πατρίδα του, τη Γερμανία. Σε μια ηλεκτρονική μουσική σκηνή που συνεχώς εξελίσσεται, ο Moguai κυκλοφόρησε την αγαπημένη του μουσική μέσω διαφόρων δισκογραφικών εταιρειών όπως οι Μau5trap, Kontor, Spinnin και Size.
Ο ηλεκτρονικός του ήχος οδήγησε ένα από τα πιο γνωστά κομμάτια του το 2013, το “Mammoth” σε συνεργασία με τους Dimitri Vegas&Like Mike να γίνεται επιτυχία. Εκείνη η χρονιά ήταν και η αρχή της μακρόχρονης σχέσης του με την Spinnin ‘Records.
Μετά την κυκλοφορία του τελευταίου του track με τίτλο “Cucumba” σε συνεργασία με τον Oliver Heldens, συνομιλήσαμε με τον MOGUAI και μας αποκάλυψε πράγματα για την ιστορία του, τα σχέδιά του, για το μέλλον και πολλά άλλα.

Το Μάιο κυκλοφόρησες το κομμάτι “Cucumba” μαζί με τον Oliver Heldens, το οποίο σκαρφάλωσε στο #2 του Beatport Future House chart. Πως προέκυψε αυτή η συνεργασία;
Εγώ πάντα ήθελα να κάνω ένα drum-led track όπως έκανα και στην αρχή της καριέρας μου ως παραγωγός με το project name “Dial M For Moguai” για το κομμάτι “Beatbox”, το οποίο σημείωσε μεγάλη επιτυχία σε Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία και Πολωνία. Εγώ ήθελα ξανά να ‘τρέξει’ μια τέτοια μελωδία σε ένα κομμάτι. Ξεκίνησα, λοιπόν, να ηχογραφώ και κόλλησα στην ιδέα. Οι φίλοι μου μου είπαν οτι ήταν ωραία ιδέα αλλά οτι δεν είχε ολοκληρωθεί και οτι θα έπρεπε να το στείλω σε δισκογραφικές εταιρείες μόνο εφόσον το είχα ολοκληρώσει. Πίστευα οτι ο ήχος θα ταίριαζε πολύ με τη Heldeep γι’αυτό και το έστειλα στον Oliver. Ενθουσιάστηκε με το κομμάτι αλλά και ο ίδιος συμφώνησε οτι όντως δεν ήταν ολοκληρωμένο και πρότεινε να δουλέψουμε πάνω στο κομμάτι παρέα.

Αν και σπούδασες νομική, κατέληξες να κάνεις κάτι εντελώς διαφορετικό και να ακολουθήσεις το επάγγελμα του Dj. Πως επήλθε αυτή η αλλαγή; Τι ήταν αυτό που σε έκανε να αλλάξεις τα σχέδια σου σχετικά με την επαγγελματική σου ζωή;
Απλά συνέβη, όταν ξεκίνησα κάποια gigs για να βγάλω μερικά χρήματα καθώς δεν είχα οικονομική βοήθεια από τους γονείς μου γιατί ήταν απογοητευμένοι μαζί μου που δεν ακολούθησα την οικογενειακή επιχείρηση ως κρεοπώλης. Έκανα techno πάρτυ έναντι ενός μικρού χρηματικού αντιτίμου αλλά έκανα πολλά και ανακάλυψα οτι ήμουν πολύ καλός. Ξεκίνησα στην πόλη μου, μετά στην ευρύτερη περιοχή, μετά στη Γερμανία, στην Ευρώπη και τέλος σε όλο τον κόσμο. Το πρώτο μου κομμάτι που μπήκε στα charts της Γερμανίας με έκανε να αλλάξω επαγγελματικό μονοπάτι. Στη Γερμανία δεν υπάρχει τόση υποστήριξη στις τέχνες, οι άνθρωποι εκεί ακολουθούν σοβαρά επαγγέλματα. Υπήρχαν άνθρωποι που μου έλεγαν οτι δε θα έκανα καριέρα ως Dj και, έτσι, το πρώτο μου κομμάτι το 1998 που μπήκε στα charts ήταν η απόδειξη που χρειαζόμουν για να εγκαταλείψω το πανεπιστήμιο.

Έχεις κάνει αμέτρητες παραγωγές και remixes για διάσημα ονόματα όπως οι Britney Spears, Afrojack, Beyonce, Steve Aoki, Moby και πολλοί άλλοι. Πόση πίεση και άγχος δημιουργεί αυτή η ευθύνη έτσι ώστε να ικανοποιήσεις τις απαιτήσεις τους;
Όχι, πρέπει να είναι τέλειο, Δεν έχει σημασία αν πρόκειται για τη Lady Gaga ή για ένα Dj. Στο τέλος, θα είναι ένα υπέροχο mix και μια υπέροχη νέα version. Σίγουρα, είναι υπέροχο να έχεις ένα μεγάλο όνομα γιατί είναι τόσο διαφορετικό όταν ζητάνε ένα remix, και είναι ένας πολύ διαφορετικός κόσμος, οπότε αυτό από μόνο του κάνει τη διαδικασία ενδιαφέρουσα και δεν αισθάνομαι πίεση.

Ειδικά η Γερμανία έχει μια μακρόχρονη παράδοση στη house μουσική. Τι είναι αυτό που έχει κάνει τη συγκεκριμένη χώρα τόσο επιτυχημένη σε αυτόν τον τομέα και σε τι διαφέρει η house μουσική της από τη house μουσική που ακούμε σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες; Τι αλλαγές παρατηρείς οτι έχουν γίνει με το πέρασμα του χρόνου;
Δεν το ξέρω γιατί όταν μένεις στη Γερμανία, δεν αισθάνεσαι έτσι, νιώθεις λες και κάτι πολύ καλό έρχεται από κάπου αλλού, από το Ηνωμένο Βασίλειο, από τη Γαλλία ή την Ισπανία, για παράδειγμα, άρα οι Γερμανοί πιστεύουν οτι αλλού είναι καλύτερα, δεν έχουν πλήρη επίγνωση. Όταν λες σε άλλους ανθρώπους, που δεν ταξιδεύουν τόσο συχνά, πόσο καλή φήμη έχει η Γερμανία, δε σε πιστεύουν. Γνωρίζουν μερικά μεγάλα κλαμπ techno στο Βερολίνο αλλά υπάρχουν κι άλλες χώρες που έχουν τα ίδια, οπότε οι μουσικοί, οι Djs ή οι παραγωγοί δεν αισθάνονται οτι είναι κάτι το ξεχωριστό επειδή είναι από τη Γερμανία. Όσον αφορά την ηλεκτρονική μουσική, οι Ολλανδοί είναι δέκα φορές πιο θαρραλέοι και πιο ενήμεροι της κατάστασης που επικρατεί στη χώρα τους.

Σε τι βαθμό και με τι τρόπους έχει επηρεαστεί η μουσική σου από την εξέλιξη της ηλεκτρονικής μουσικής;
Όσον αφορά εμένα, πάντα προσπαθώ να ακολουθώ το ρεύμα και να τα κάνω όλα πιο εύκολα όταν πρόκειται για την παραγωγή μουσικής. Δηλαδή, δεν κολλάω σε ένα είδος και αυτό έχει σχέση με τα πάντα. Έχει να κάνει με τα συναισθήματα που θέλω να μεταφέρω μέσω των tracks και των παραγωγών μου. Πάντα προσπαθούσα να το κάνω αυτό στη μακρόχρονη καριέρα μου και νομίζω πως βελτιώνομαι σ’αυτό. Νιώθω πιο άνετα τώρα και μαθαίνω να έχω λιγότερες αμφιβολίες σχετικά με την ικανότητα μου να μεταφέρω τα συναισθήματα μου μέσω της μουσικής.

Από που αντλείς την έμπνευση σου όταν διαλέγεις τα ονόματα των tracks σου; Επειδή είσαι συνηθισμένος να επιλέγεις ενδιαφέροντα και ασυνήθιστα ονόματα…
Αυτό είναι το χόμπι μου! Έχω μια τεράστια λίστα με πάνω από μερικά εκατοντάδες ονόματα και συνδυασμούς γραμμάτων! Όταν έχω έτοιμο ένα κομμάτι, κάποιες φορές έχω κατευθείαν έτοιμο το όνομα που θα του δώσω, άλλες φορές παίρνει περισσότερο χρόνο. Πάντα, όμως, το όνομα έχει ένα σκοπό, έχει μια σχέση με το τραγούδι. Πιστεύω οτι το σωστό όνομα ενός τραγουδιού βοηθάει ένα κομμάτι να ακουστεί και να ξεχωρίσει.

Εκτός από την καλοκαιρινή σου περιοδεία που έχει ήδη ανακοινωθεί, υπάρχει κάτι άλλο που θα ήθελες να μοιραστείς μαζί μας; Υπάρχει κάποια παραγωγή ή κάποιο single που προετοιμάζεις;
Έχω πολύ γεμάτο πρόγραμμα με κυκλοφορίες από τις δισκογραφικές εταιρείες Big Beats και Spinnin’ και αργότερα από την Toolroom ενώ μπορώ να επιβεβαιώσω άλλη μια κυκλοφορία από την Heldeep. Επίσης, θα εμφανιστώ σε πολλά φεστιβάλ στη Γερμανία και αλλού. Δεν έχω παίξει ποτέ πριν στο Hurricane Festival και είναι κάτι για το οποίο ανυπομονώ. Πρόκειται για ένα ανεξάρτητο ροκ φεστιβάλ που έχει ηλεκτρονική σκηνή. Είμαι πολύ ενθουσιασμένος που θα παίξω εκεί. Στο εν λόγω φεστιβάλ εμφανίζονται ονόματα όπως οι The Killers και οι Red Hot Chilli Peppers αλλά υπάρχει και ηλεκτρονική σκηνή. Μου αρέσει να παίζω σε indie και techno φεστιβάλ. Επιπλέον, αυτή τη χρονιά είναι και η 25η επέτειος του Nature One Festival. Ξεκίνησα να παίζω εκεί στην αρχή και έγραψα και το πρώτο του επίσημο anthem γύρω στο 2000. Από τότε που δημιούργησαν αυτό το project, παίζω κάθε χρόνο στο mainstage και φέτος γιορτάζουμε 25 χρόνια, άρα επομένως πρόκειται να είναι ένα πολύ ιδιαίτερο event και πραγματικά ανυπομονώ.

Έχοντας παίξει σε πολλά μέρη σε όλο τον κόσμο, ποια είναι η διαφορά μεταξύ του μουσικού κοινού στην Αμερική και στην Ευρώπη, αν υπάρχει βέβαια;
Στην Ευρώπη το κοινό έχει στο μυαλό του να βγει έξω και να διασκεδάσει μέχρι τέλους, να δει όλο αυτό που τελειώνει. Αντιθέτως, στην Αμερική ο κόσμος εκεί βγαίνει έξω για μια χρονική περίοδο, διασκεδάζει όσο περισσότερο μπορεί και μετά πάει σπίτι. Είναι πολύ παραγωγικοί όσον αφορά τα πάρτυ του ενώ στο Βερολίνο μπορείς να βγεις έξω Παρασκευή βράδυ και να γυρίσεις σπίτι Δευτέρα πρωί, κάτι που είναι πολύ διασκεδαστικό, βέβαια, αλλά σίγουρα δε θα το σύστηνα σε κανένα να το κάνει συνέχεια!

Ποια θεωρείς οτι είναι η μεγαλύτερη ευκαιρία που μετάνιωσες ή έχασες όσο αφορά τη δουλειά σου;
Αρνήθηκα μια συνεργασία με τους Chainsmokers στην αρχή της καριέρας τους. Συγκεκριμένα, ήθελαν να συνεργαστούμε σε ένα φεστιβάλ στο Τορόντο και εγώ αρνήθηκα λέγοντας οτι έχω κάθε Σαββατοκύριακο πολλές τέτοιες προσκλήσεις, παρ’όλο που η σύζυγος μου με είχε συμβουλέψει να δεχτώ τη συνεργασία.

Δώσε μας μια λίστα από πέντε κομμάτια που θα συμπεριλάβεις στα σετ σου αυτό το καλοκαίρι…
MOGUAI – Don’t Stop
MOGUAI & RAUMAKUSTIK – Sometimes
MOGUAI & RAUMAKUSTIK – The Greatest Speech
MOGUAI & Luciana – Faith
Rebuke – The Pipe

Alexis Kalamaras

Διαβάστε το προηγούμενο

“No Base” και “Uncertainty” για τον Subsense.

Διαβάστε το επόμενο

Το DJ Survival Concept Course ανεβάζει τον πήχη.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο