Συνέντευξη Ilario Alicate: O raver που παρέμεινε πιστός στο δικό του μονοπάτι.

Ένας raver που παρέμεινε πιστός στην ουσία του και στο δικό του, προσωπικό μονοπάτι, ένα παιδί του οποίου η αγάπη και το πάθος για τη διασκέδαση και την techno τον μετέτρεψε σε έναν από τους πιο αναγνωρισμένους DJs/παραγωγούς big room techno της γενιάς του και παρ’όλη την επιτυχία παραμένει προσγειωμένος και αληθινός, ακολουθώντας τις πολύτιμες συμβουλές του μέντορα του Sven Vath. O Ilario Alicante μιλάει στο BlissMag και συστήνεται στους αναγνώστες του…

Ξεκινώντας, πες μας που βρίσκεσαι αυτή τη στιγμή και πως ήταν οι εμφανίσεις σου το καλοκαίρι που μας πέρασε… Αυτή τη χρονιά το Cocoon γιορτάζει τα 20 του χρόνια και υπήρχε μια σειρά από πάρτυ στην Ίμπιζα. Πες μας τις εντυπώσεις σου για αυτά τα επετειακά πάρτυ του Cocoon.
Μετακόμισα στο Λονδίνο ύστερα από 10 χρόνια στο Βερολίνο. Αισθάνθηκα την ανάγκη να επιστρέψω στις ρίζες μου. Είμαι Ιταλός και αισθάνομαι υπέροχα εδώ μετά από τόσο καιρό.
Το καλοκαίρι ήταν το καλύτερο για μένα έως τώρα. Όλα τα σόου ήταν εκπληκτικά, το καθένα με το δικό του διαφορετικό τρόπο, και είμαι πολύ χαρούμενος και περήφανος. Το Cocoon έκανε κάποια αποκλειστικά σόου προσκαλώντας θρύλους όπως οι Underworld και Kraftwerk που έδωσαν το μαγικό τους άγγιγμα σε αυτό που κατάφερε το Cocoon, να υπάρχει 20 χρόνια πάνω στο νησί. Και σαν αποκορύφωμα, στο Amnesia ήταν φέτος η καλύτερη σεζόν μέχρι στιγμής.

Είσαι “νέο αίμα” στη μουσική βιομηχανία. Πως αποφάσισες να ακολουθήσεις αυτό το μουσικό μονοπάτι και να γίνεις DJ και υπάρχει κάποιος DJ που αποτέλεσε έμπνευση για σένα;
Η γνωριμία μου με τη μουσική έγινε πολύ νωρίς επειδή η μητέρα μου ήταν “εθισμένη” στον ιταλικό χορό. Ύστερα άρχισα να παίζω κρουστά και μια μέρα, ενώ βρισκόμουν με ένα φίλο σε ένα υπόστεγο αεροπλάνων, αποφάσισα να βάλω λίγη μουσική να συνοδεύει το παιχνίδι μας.Ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά. Αγόρασα δυο πικάπ και ένα mixer και ξεκίνησα να μιξάρω. Ήρθα σε επαφή με ένα τύπο που είχε ένα κλαμπ στο μέρος που έμενα και εκεί ξεκίνησα ως resident DJ. Εκεί ανακάλυψα πολλούς καλλιτέχνες της ηλεκτρονικής μουσικής που έρχονταν ως ειδικοί καλεσμένοι. Η βασική μου έμπνευση ήταν όταν πήγα για πρώτη φορά στο Timewarp ως συμμετέχων. Ήταν η στιγμή που ήμουν 100% σίγουρος οτι ήθελα να γίνω DJ και παραγωγός για μια ζωή.

Είσαι πολύ νέος στην ηλεκτρονική μουσική σκηνή. Μέχρι στιγμής έχεις αντιληφθεί ποτέ να χάνεις τον εαυτό σου και να την “ψωνίζεις”; Πόσο δύσκολο είναι για έναν άνθρωπο που ξαφνικά γίνεται τόσο επιτυχημένος να παραμείνει ίδιος;
Είχα το πλεονέκτημα του να γεννηθώ φτωχός, περιτριγυρισμένος από απλά πράγματα και αληθινές αρχές και αυτό μου έδωσε τη δυνατότητα να είμαι καθαρός και ταπεινός. Η επιτυχία μου ήρθε όντως νωρίς αλλά ήμουν εντελώς μέσα σε ό,τι έκανα, μέσα στη μουσική, και δεν αναγνώριζα τι συνέβαινε. Δε με ένοιαζε η προσοχή που έπαιρνα. Ήμουν απασχολημένος στο να ακολουθώ το πάθος και την αγάπη μου για τη μουσική, δεν ξεκίνησα να το κάνω αυτό επειδή ήθελα φήμη και επιτυχία. Απλά θέλω να εκφράζω τον εαυτό μου μέσω της μουσικής, να μεταδίδω τα συναισθήματα μου όταν ιδρώνω πάνω στα decks και να μεταφράζω αυτά τα συναισθήματα μου σε παραγωγές και DJ σετ.

Στην αρχή ήσουν clubber, είχες μια πιο “ρομαντική “άποψη για τη μουσική. Τώρα είσαι παραγωγός και DJ και βλέπεις τον τομέα αυτό από άλλη οπτική γωνία. Ποιο είναι το καλύτερο αλλά και το χειρότερο πράγμα σε αυτή τη δουλειά;
Μπορεί να ακουστεί κλισέ αλλά το καλύτερο πράγμα για μένα είναι να βλέπω τους ανθρώπους με ένα μεγάλο χαμόγελο στα χείλη τους όταν χορεύουν τα σετ μου και τα δικά μου κομμάτια. Δε θα ξεχάσω ποτέ τα συναισθήματα που ένιωσα για πρώτη φορά όταν διασκέδαζα με τη μουσική του DJ αλλά και αυτή τη σύνδεση με τον DJ μέσω της μουσικής.
Σκοπός μου είναι να διατηρήσω αυτό το συναίσθημα ανάμεσα σε εμένα και τον κόσμο και να κάνω αυτή τη σχέση ακόμα πιο δυνατή. Η άποψη μου άλλαξε αντικειμενικά αλλά πάντα προσπαθώ να θυμάμαι τον εαυτό μου σε εκείνο το αρχικό σημείο όπου τα συναισθήματα είναι αγνά και πολύ έντονα. Δε θέλω να προσαρμοστώ σε αυτό που η μουσική μας δίνει, θέλω να διατηρήσω αυτό το αγνό κομμάτι και αυτός ήταν και ο λόγος για τον οποίο κάνω αυτό που κάνω τώρα.Το χειρότερο κομμάτι αυτής της δουλειάς είναι το ψυχικό άγχος εξαιτίας της έλλειψης ύπνου. Αυτό είναι το μόνο αρνητικό για μένα. Το να ταξιδεύεις σε πολυσύχναστα αεροδρόμια χωρίς να έχεις κοιμηθεί και να τρως ενώ τρέχεις από τη μια πύλη στην άλλη είναι το χειρότερο πράγμα αλλά δεν παραπονιέμαι. Κάθε δουλειά έχει την αρνητική της πλευρά και πραγματικά δεν μπορούμε να παραπονούμαστε, ειδικά αν η δουλειά σου είναι επίσης το πάθος και η αγάπη σου.

Στη σημερινή εποχή οι περισσότεροι DJs/παραγωγοί χρησιμοποιούν τα διάφορα social media ως έναν επιπρόσθετο τρόπο προώθησης της καριέρας τους. Συμφωνείς με αυτή την τάση των τελευταίων χρόνων; Πιστεύεις οτι ορισμένοι απ’αυτούς πέφτουν στην παγίδα να τα χρησιμοποιούν παραπάνω απ’όσο πρέπει και να γίνονται πιο εμπορικοί; Νομίζω πως το πρόβλημα είναι ο τρόπος με τον οποίο μερικοί άνθρωποι τα χρησιμοποιούν και τα “κακοποιούν”.
Η επιτυχία που προέρχεται μόνο από αυτού του είδους τη δημοφιλία στα social media είναι η πιο επικίνδυνη. Ζούμε σε μια εποχή όπου είναι πολύ εύκολο να πιστέψεις οτι τα έχεις καταφέρει, είναι, όμως, μια πιο επικίνδυνη εκδοχή της επιτυχίας, είναι μια επιτυχία χωρίς βάσεις. Ωστόσο, αν χρησιμοποιείς το Διαδίκτυο με το σωστό τρόπο, είναι το πιο δυνατό εργαλείο προώθησης της δουλειάς σου που έχει εμφανιστεί ποτέ αλλά θυμίσου να προωθείς κάτι συγκεκριμένο, συμπαγές και αληθινό.

Το Βερολίνο θεωρείται η βάση της house μουσικής στην Ευρώπη. Για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό και τι περισσότερο χρειάζεται να κάνει η Ιταλία για να κάνει τη διαφορά και να έρθει στο προσκήνιο;
Η μουσική σκηνή στο Βερολίνο είναι κάτι από το οποίο όλοι πρέπει να παίρνουν μαθήματα. Η ποιότητα της μουσικής έρχεται πρώτη, η σκηνή δεν υπηρετεί μεγάλα ονόματα για να γεμίζουν τα κλαμπ. Στο Βερολίνο κάνουν κάτι που στην Ιταλία λείπει, κρατάνε τους clubbers συνδεδεμένους με την ατμόσφαιρα και την ιδέα του κλαμπ.
Στην Ιταλία, για παράδειγμα, τα μεγάλα ονόματα ελέγχουν τα περισσότερα line-ups παρ’όλη την ιδέα του κλαμπ. Αν ο X DJ παίζει σε ένα κλαμπ ή στο άλλο δεν έχει σημασία. Τα κλαμπ έχασαν την αίγλη και το ενδιαφέρον τους. Όταν ήμουν πιο νέος, πήγαινα στο κλαμπ Tenax στη Φλωρεντία επειδή αγαπούσα το κλαμπ και ήμουν σίγουρος οτι η μουσική ήταν καλή μαζί με την ατμόσφαιρα. Τα μεγάλα ονόματα έπαιζαν ορισμένες φορές αλλά δεν αποτελούσαν αυτοί το επίκεντρο, αυτοί ήταν απλά το κάτι επιπλέον. Σκεφτείτε το Berghain, το μέρος είναι μαγικό εξαιτίας του concept του, της ελευθερίας που αντανακλά στους ανθρώπους, το soundsystem, τα εκπληκτικά lineups, τη δομή τους κλπ. Οι άνθρωποι πηγαίνουν εκεί χωρίς να νοιάζονται για το ποιος παίζει επειδή η αγάπη του κλαμπ και το concept του και η μουσική είναι μέσα στο concept αλλά δεν είναι το μόνο πράγμα. Αυτό είναι που κάνει το Βερολίνο να βρίσκεται ένα βήμα πιο μπροστά.

Ο Sven Vath είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της επαγγελματικής σου πορείας. Ποια είναι η πιο πολύτιμη συμβουλή που σου έχει δώσει αυτά τα χρόνια της συνεργασίας σου μαζί του;
Μου έχει δώσει πολλές συμβουλές τις οποίες κρατάω σαν θησαυρό. Πάντα μου λέει να μείνω αυθεντικός επειδή η αγορά της μουσικής αλλάζει πολύ γρήγορα και συμβαίνουν πολλά στην επιφάνεια. Επίσης, μου είπε να στηρίζω τις αξίες και τα ιδανικά μου, να μην μου αποσπάσουν την προσοχή μου οι νέες τάσεις και τα fake posts των social media, οτι ως καλλιτέχνης πρέπει κάποιες φορές να αναδημιουργιέμαι από την αρχή και να βαδίζω το δικό μου δρόμο στη μουσική με δύναμη και σιγουριά. Αυτό είναι το κλειδί για μια μακροχρόνια επιτυχία. Δεν υπάρχει τίποτα πιο αληθινό από αυτό και πάντα θα του είμαι ευγνώμων.

Με τι κριτήρια επιλέγεις τα κομμάτια που περιλαμβάνεις στα σετ σου;
Μου αρέσει να τροποποιώ και να αλλάζω τα σετ μου ανάλογα με το μέρος στο οποίο πρόκειται να παίξω, αν πρέπει να κάνω ένα σημαντικό σετ σε ένα φεστιβάλ ή ένα σετ σε ένα κλαμπ για όλο το βράδυ. Η διάρκεια του σετ είναι σημαντική, όπως ένας συγγραφέας που πρέπει να επιλέξει προσεκτικά τις λέξεις ανάλογα με το αν γράφεις μια μικρή ιστορία ή ένα μεγάλο μυθιστόρημα. Το ίδιο συμβαίνει με τα κομμάτια 🙂

Αν και ο ελεύθερος σου χρόνος είναι περιορισμένος, τι κάνεις για να χαλαρώσεις;
Μου αρέσει να διαβάζω πολύ, αυτό είναι το βασικό πράγμα που κάνω όταν δεν κάνω μουσική.
Για να σκεφτούμε χρειαζόμαστε λέξεις. Οι άνθρωποι πιστεύουν οτι οι λέξεις είναι ένα εργαλείο μέσα από το οποίο εκφράζεις τις σκέψεις σου αλλά μπορείς να σκεφτείς μόνο με το όριο των λέξεων που γνωρίζεις. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που μου αρέσει πολύ να διαβάζω.

Μίλησε μας για τα σχέδια σου μέσα στους επόμενους, τελευταίους μήνες του 2019, νέες κυκλοφορίες, συνεργασίες και εμφανίσεις αλλά και ποιος είναι ο στόχος που έχεις θέσει για τη νέα χρονιά.
Έχω εστιάσει πολύ στη δισκογραφική μου εταιρεία,τη Virgo. Επίσης, ετοιμάζω το remix για ένα track των Hush & Sleep και στη συνέχεια θα κάνω ένα EP μαζί με τον Kevin De Vries και θα είναι κάτι που θα κάνει θραύση. Ύστερα, θα ξεκινήσω το πρώτο μου solo άλμπουμ πάνω στο οποίο ήδη δουλεύω. Ο στόχος μου είναι να εξελίξω την οπτική μου στη μουσική μέσω της δισκογραφικής μου, της Virgo, και να συνεχίζω να μεταδίδω το μήνυμα μου μέσω της μουσικής μου σε όλο τον κόσμο.

Alexis Kalamaras

Διαβάστε το προηγούμενο

Το DJ Survival Concept Course ανεβάζει τον πήχη.

Διαβάστε το επόμενο

Label Focus: Polarity Records

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο